Jak si v létě udržet nutriční disciplínu

25. 7. 2018

Sotva skončí Vánoce, už je tu léto a s ním i večerní grilovačky, cestování a návštěvy cukráren za ledovým osvěžením. Lidé se vymlouvají, že je příliš horko na sport, že na tu zmrzlinu prostě mají chuť, a že to pivo sakra bodne v takovém hicu! 

Připravila jsem pro vás pár tipů, jak si zvolit „výživnější/ zdravější“ alternativu toho, co může narušit váš (jinak perfektní) jídelníček.

MÁTE-LI RÁDI ZMRZLINU, TAK…

  • Vybírejte ovocné sorbety a tvarohové zmrzliny.
  • Nechte si dát zmrzlinu do kelímku, namísto do kornoutu.
  • Dáte-li si zmrzlinu, dejte si poloviční porci svačiny.
  • Hlídáte-li si energetický příjem, stánkům se zmrzlinou se raději vyhněte a kupte si nanuka z obchodu. Na obalu si totiž můžete přečíst jeho nutriční složení.

Což takhle si zmrzlinu připravit  doma?

Na přípravu krémové zmrzliny rozmixujte ovoce s mléčnou složkou (tvaroh nízkotučný nebo polotučný, řecký jogurt, zakysaná smetana 8 %).

Trpíte-li laktózovou intolerancí jako mléčnou složku zvolte bezlaktózový tvaroh nebo jogurt nebo opět zakysanou smetanu.

Má-li však alergii na bílkovinu kravského mléka použijte sójový “jogurt”. Pro výraznější chuť doporučuji kokosovou alternativu jogurtů. Nebo jednoduše umixujte ovocný sorbet ze dvou druhů ovoce, ať to má větší šmrnc, napříkald z jahod a banánů.

LETNÍ DRINKY A LIMONÁDY

Na první místě upřednostňujte vodu. Pokud se vám již zajídá ta nemasná neslaná chuť vody, doporučuji přidat plátek citrónu, pomeranče nebo salátové okurky. Že to už znáte? Tak co takhle přidat pár zrníček granátového jablka či listů máty nebo pár borůvek.

Pozor na tzv. domácí limonády, kterou jsou nabízené v restauraci – i bezinková neb okurková limonáda může být doslazovaná více, než si dovedete představit.  “A co sklenice šťávy z vymačkaného pomeranče?” ptáte se. Přesněji řečeno je to z několika kusů pomeranče, přičemž 100g pomeranč obsahuje cca 10 g cukru…

Co se týče koktejlů s obsahem alkoholu nebo snad tvrdého alkoholu, těmto nápojům se raději zcela vyhýbejte. Pokud však máte chuť na kapku alkoholu doporučuji volit suché víno nebo vinný střik. A  co se piva týče, raději nealko než alko verzi (ale ne ty s ovocnou příchutí). Například:

Nealko pivo

LETNÍ NEJEZENÍ A GRILOVÁNÍ

Mnoho lidí nemá v horku hlad, a proto někdy zvolí pouze zeleninový salát. To je určitě chvályhodné, nicméně jen zeleninový salát opravdu nestačí – přimíchejte do něj plechovku tuňáka, kuřecí maso nebo cizrnu a zakusujte k němu pečivo.

Zeleninový salát podle vyváženého zdravého talíře

Zeleninový salát podle vyváženého zdravého talíře

A co jíst na večerních grilovačkách?

No, nakládaný hermelín nebude zrovna nejlepší volbou. Ale co takhle ugrilovat kvalitní libové maso nebo rybu? Jako přílohu doporučuji onen zeleninový salát a samozřejmě jako zdroj sacharidů – vařené či pečené brambory, rýži, těstoviny nebo  také grilovanou kořenovou zeleninu (avšak ne vykoupanou v oleji).

Nebojte se také hamburgerů, pokud jsou z kvalitního masa, je to velmi výživné jídlo. A méně energetické bude, pokud vynecháte dresing a sníte jen jednu část bulky, a pokud si přiobjednáte zeleninový salát, ničemu to neuškodí.

 

 

 


Akce a novinky

3. 12. 2018

Rozpis lekcí od pondělí 3. prosince

Aktuální rozvrh od pondělí 3. prosince.

1. 12. 2018

Vánoční dárkové poukazy + DÁREK navíc

Milý Ježíšku, vánoční dárkové poukazy jsou již v prodeji. I v AFITu budeme nadělovat, a proto ke každému zakoupenému dárkovému poukazu v hodnotě 1.000 Kč a více dostanete DÁREK ve formě volné poukázky na Vámi vybrané cvičení. Příjemný adventní čas přeje AFIT.

14. 11. 2018

3 hodinový H.E.A.T. MARATON sobota 1. 12.

Vstupte do posledního měsíce roku 2018 tou správnou nohou a přijďte ho rozpálit s námi na H.E.A.T. MARATON. Sobota 1. 12. od 9 h do 12 h. Těšit se na Vás budou lektoři Gabča s Pavlem. Přichystáno pro vás bude drobné občerstvení. Rezervace telefonicky nebo online v našem rezervačním systému.

5. 11. 2018

Rozpis lekcí od pondělí 5. listopadu

Od pondělí 5. listopadu nově zařazujeme lekci Bosu Pump FX v úterý od 16 hodin s Terkou.