Jak si v létě udržet nutriční disciplínu

25. 7. 2018

Sotva skončí Vánoce, už je tu léto a s ním i večerní grilovačky, cestování a návštěvy cukráren za ledovým osvěžením. Lidé se vymlouvají, že je příliš horko na sport, že na tu zmrzlinu prostě mají chuť, a že to pivo sakra bodne v takovém hicu! 

Připravila jsem pro vás pár tipů, jak si zvolit „výživnější/ zdravější“ alternativu toho, co může narušit váš (jinak perfektní) jídelníček.

MÁTE-LI RÁDI ZMRZLINU, TAK…

  • Vybírejte ovocné sorbety a tvarohové zmrzliny.
  • Nechte si dát zmrzlinu do kelímku, namísto do kornoutu.
  • Dáte-li si zmrzlinu, dejte si poloviční porci svačiny.
  • Hlídáte-li si energetický příjem, stánkům se zmrzlinou se raději vyhněte a kupte si nanuka z obchodu. Na obalu si totiž můžete přečíst jeho nutriční složení.

Což takhle si zmrzlinu připravit  doma?

Na přípravu krémové zmrzliny rozmixujte ovoce s mléčnou složkou (tvaroh nízkotučný nebo polotučný, řecký jogurt, zakysaná smetana 8 %).

Trpíte-li laktózovou intolerancí jako mléčnou složku zvolte bezlaktózový tvaroh nebo jogurt nebo opět zakysanou smetanu.

Má-li však alergii na bílkovinu kravského mléka použijte sójový “jogurt”. Pro výraznější chuť doporučuji kokosovou alternativu jogurtů. Nebo jednoduše umixujte ovocný sorbet ze dvou druhů ovoce, ať to má větší šmrnc, napříkald z jahod a banánů.

LETNÍ DRINKY A LIMONÁDY

Na první místě upřednostňujte vodu. Pokud se vám již zajídá ta nemasná neslaná chuť vody, doporučuji přidat plátek citrónu, pomeranče nebo salátové okurky. Že to už znáte? Tak co takhle přidat pár zrníček granátového jablka či listů máty nebo pár borůvek.

Pozor na tzv. domácí limonády, kterou jsou nabízené v restauraci – i bezinková neb okurková limonáda může být doslazovaná více, než si dovedete představit.  “A co sklenice šťávy z vymačkaného pomeranče?” ptáte se. Přesněji řečeno je to z několika kusů pomeranče, přičemž 100g pomeranč obsahuje cca 10 g cukru…

Co se týče koktejlů s obsahem alkoholu nebo snad tvrdého alkoholu, těmto nápojům se raději zcela vyhýbejte. Pokud však máte chuť na kapku alkoholu doporučuji volit suché víno nebo vinný střik. A  co se piva týče, raději nealko než alko verzi (ale ne ty s ovocnou příchutí). Například:

Nealko pivo

LETNÍ NEJEZENÍ A GRILOVÁNÍ

Mnoho lidí nemá v horku hlad, a proto někdy zvolí pouze zeleninový salát. To je určitě chvályhodné, nicméně jen zeleninový salát opravdu nestačí – přimíchejte do něj plechovku tuňáka, kuřecí maso nebo cizrnu a zakusujte k němu pečivo.

Zeleninový salát podle vyváženého zdravého talíře

Zeleninový salát podle vyváženého zdravého talíře

A co jíst na večerních grilovačkách?

No, nakládaný hermelín nebude zrovna nejlepší volbou. Ale co takhle ugrilovat kvalitní libové maso nebo rybu? Jako přílohu doporučuji onen zeleninový salát a samozřejmě jako zdroj sacharidů – vařené či pečené brambory, rýži, těstoviny nebo  také grilovanou kořenovou zeleninu (avšak ne vykoupanou v oleji).

Nebojte se také hamburgerů, pokud jsou z kvalitního masa, je to velmi výživné jídlo. A méně energetické bude, pokud vynecháte dresing a sníte jen jednu část bulky, a pokud si přiobjednáte zeleninový salát, ničemu to neuškodí.

 

 

 


Akce a novinky

15. 6. 2021

Rozpis lekcí od úterý 15. června 2021

Rozvrh skupinových lekcí platný od úterý 15. června. Přidáváme páteční lekce HIITu od 6:20 a Kruháče od 16:00 pod vedením trenérky Lucky L. Páteční lekce Pilates s Janou přesunuta na neděli 18:15. Lekce H.E.A.T. Programu v pondělí a čtvrtek nově s lektorkou Luckou H. Rezervace na čísle recepce 608 708 099 nebo online přes rezervační systém.

1. 6. 2021

Aktivace benefitních karet ActivePass

Od dnešního dne 1. 6. 2021 je již možné na vstup využít i benefitní karty ActivePass. 

28. 5. 2021

Aktuální informace k provozu pro týden 31. 5 – 6. 6.

Od pondělí 31.5. lze využívat šatny i sprchy. Cvičí se bez respirátorů a roušek. Kapacita skupinových lekcí bude navýšena dle rozpisu. Podrobnější informace naleznete po otevření.

24. 5. 2021

AKCE 24. 5. – 31. 5. – měření na InBody 230

Od pondělí 24. 5. jsme pro vás připravili AKCI “Zjisti, jak jsi na tom po 7 měsíčním lockdownu” – analýza složení těla na přístroji InBody 230 za 200 Kč. Rezervace termínu prosím provádějte na tel. 737 090 074.