Jak si v létě udržet nutriční disciplínu

25. 7. 2018

Sotva skončí Vánoce, už je tu léto a s ním i večerní grilovačky, cestování a návštěvy cukráren za ledovým osvěžením. Lidé se vymlouvají, že je příliš horko na sport, že na tu zmrzlinu prostě mají chuť, a že to pivo sakra bodne v takovém hicu! 

Připravila jsem pro vás pár tipů, jak si zvolit „výživnější/ zdravější“ alternativu toho, co může narušit váš (jinak perfektní) jídelníček.

MÁTE-LI RÁDI ZMRZLINU, TAK…

  • Vybírejte ovocné sorbety a tvarohové zmrzliny.
  • Nechte si dát zmrzlinu do kelímku, namísto do kornoutu.
  • Dáte-li si zmrzlinu, dejte si poloviční porci svačiny.
  • Hlídáte-li si energetický příjem, stánkům se zmrzlinou se raději vyhněte a kupte si nanuka z obchodu. Na obalu si totiž můžete přečíst jeho nutriční složení.

Což takhle si zmrzlinu připravit  doma?

Na přípravu krémové zmrzliny rozmixujte ovoce s mléčnou složkou (tvaroh nízkotučný nebo polotučný, řecký jogurt, zakysaná smetana 8 %).

Trpíte-li laktózovou intolerancí jako mléčnou složku zvolte bezlaktózový tvaroh nebo jogurt nebo opět zakysanou smetanu.

Má-li však alergii na bílkovinu kravského mléka použijte sójový „jogurt“. Pro výraznější chuť doporučuji kokosovou alternativu jogurtů. Nebo jednoduše umixujte ovocný sorbet ze dvou druhů ovoce, ať to má větší šmrnc, napříkald z jahod a banánů.

LETNÍ DRINKY A LIMONÁDY

Na první místě upřednostňujte vodu. Pokud se vám již zajídá ta nemasná neslaná chuť vody, doporučuji přidat plátek citrónu, pomeranče nebo salátové okurky. Že to už znáte? Tak co takhle přidat pár zrníček granátového jablka či listů máty nebo pár borůvek.

Pozor na tzv. domácí limonády, kterou jsou nabízené v restauraci – i bezinková neb okurková limonáda může být doslazovaná více, než si dovedete představit.  „A co sklenice šťávy z vymačkaného pomeranče?“ ptáte se. Přesněji řečeno je to z několika kusů pomeranče, přičemž 100g pomeranč obsahuje cca 10 g cukru…

Co se týče koktejlů s obsahem alkoholu nebo snad tvrdého alkoholu, těmto nápojům se raději zcela vyhýbejte. Pokud však máte chuť na kapku alkoholu doporučuji volit suché víno nebo vinný střik. A  co se piva týče, raději nealko než alko verzi (ale ne ty s ovocnou příchutí). Například:

Nealko pivo

LETNÍ NEJEZENÍ A GRILOVÁNÍ

Mnoho lidí nemá v horku hlad, a proto někdy zvolí pouze zeleninový salát. To je určitě chvályhodné, nicméně jen zeleninový salát opravdu nestačí – přimíchejte do něj plechovku tuňáka, kuřecí maso nebo cizrnu a zakusujte k němu pečivo.

Zeleninový salát podle vyváženého zdravého talíře

Zeleninový salát podle vyváženého zdravého talíře

A co jíst na večerních grilovačkách?

No, nakládaný hermelín nebude zrovna nejlepší volbou. Ale co takhle ugrilovat kvalitní libové maso nebo rybu? Jako přílohu doporučuji onen zeleninový salát a samozřejmě jako zdroj sacharidů – vařené či pečené brambory, rýži, těstoviny nebo  také grilovanou kořenovou zeleninu (avšak ne vykoupanou v oleji).

Nebojte se také hamburgerů, pokud jsou z kvalitního masa, je to velmi výživné jídlo. A méně energetické bude, pokud vynecháte dresing a sníte jen jednu část bulky, a pokud si přiobjednáte zeleninový salát, ničemu to neuškodí.

 

 

 


Akce a novinky

21. 6. 2022

Změna v rozvrhu pondělních lekcí spinningu

Pondělní lekce spinningu budou nově probíhat od 18:00 pod vedením lektora Jaroslava Holánka. Rezervace na čísle recepce 608 70 80 99 nebo on-line přes rezervační systém.

6. 6. 2022

Rozpis skupinových lekcí od pondělí 6. 6. 2022

Nová lekce Jumpingu ve čtvrtek od 19:15 s Radkou J. Čtvrteční H.E.A.T. od 18:00 a 19:00 pod vedením Petry Š. Pilates v pondělí od 18:15 s Janou C. Strong body ve čtvrtek od 17:00 se Simčou J. a TRX ve čtvrtek od 18:00 s Markétou K. Rezervace na čísle recepce 608 70 80 99 nebo on-line přes rezervační systém.

17. 5. 2022

Nové lekce Jumpingu

Již od pondělí 23. 5. 2022 se můžete těšit na zbrusu nové lekce Jumpingu! Místo si můžete rezervovat již nyní přes náš rezervační systém, na telefonu 608 70 80 99 či osobně na recepci. 

16. 5. 2022

Akce 10+1 na vstupové permanentky

Akce 10+1 vstup ZDARMA platí na vstupové permanentky do posilovny, nebo na sálové lekce od 16. 5. do 22. 5. 2022. Permanentky mají prodlouženou platnost 5 měsíců od zakoupení.