Správná strava

28. 5. 2018

Neznalost veřejnosti a tlak “fitness světa” vede k následování různých výživových směrů. V dnešní době se snad už nenajde žena (zejména), která by neměla zkušenost s nějakou dietou, a že je jich kolem nás spousta – paleo, IIFYM, low carb, ketogenní dieta, dokonce i bezlepková dieta je zneužívána za účelem redukce hmotnosti, ačkoli je naprosto absurdní, myslet si, že konzumace lepku vede k nadváze.

Veřejnost si raději “vygooglí” Cambridge dietu a nakoupí pytlíky směsí jakožto náhražku za plnohodnotné denní jídlo, než aby poslouchala rady nutričního terapeuta. Proč? Můžeme se jen domnívat… Je to snad proto, že způsob, který navrhuje nutriční terapeut nevylučuje ze stravy žádnou potravinu? Nebo snad to, že jím navržený dietní plán doporučuje jíst a nehladovět? Zní snad to, co navrhuje nutriční terapeut až příliš jednoduše? Nebo snad výživový směr zvaný SPRÁVNÁ STRAVA zní až příliš prostě?

Chcete-li docílit snížení těsné hmotnosti, je třeba být ve stavu negativní energetické bilance, neboli energetický příjem musí být nižší než výdej (ale o tom více až později). Vaše strava byla měla být vyvážená, tj. bohatá na všechny tři základní makroživiny, ale i mikroživiny. Obecně by přijatá energie ze stravy měla být tvořena z 45–50 % sacharidy, z 30–35 % tuky a z 15–20 % bílkovinami. Bílkoviny by měly být kvalitní neboli plnohodnotné, měly by pocházet především z masa, vejcí a mléčných výrobků. Tuky by naopak měly pocházet z rostlinných zdrojů jako jsou rostlinné oleje, ořechy a olejnatá semena (vyjma palmového a kokosového tuku) a z ryb. Na příjmu polysacharidů by se měly podílet zejména obiloviny a celozrnné výrobky a na příjmu jednoduchých cukrů ovoce. Pro dosažení doporučeného příjmu vlákniny by měla být strava obohacena také o zeleninu, ovoce a luštěniny. Také je důležité dbát na dostatečný pitný režim, který by měl být zastoupen zejména čistou vodou nebo neslazenými nápoji.

Pro propočet velikosti porcí (tedy energetického a nutričního příjmu) a zhodnocení vaše nutričního stavu (jeli nutné zajistit vyšší příjem nějaké živiny) je dobré se obrátit na nutričního terapeuta, který dovede váš nutriční stav zhodnotit jak ze zdravotního tak psychologického pohledu, neboť jeho vzdělání to umožňuje.


Akce a novinky

19. 1. 2022

Kurzy SM Systém

Bolí vás záda, máte sedavou práci nebo chcete předejít poruchám velkých kloubů a mít plně funkční tělo zpevněné od středu? SM Systém je právě pro vás!
Od 14. 2. 2022 otevíráme 2 nové kurzy: pondělí 18:15 a čtvrtek 18:15. 
4. 1. 2022

Nové kurzy Pilates

Otevíráme dva nové kurzy Pilates: pro začátečníky a pro mírně pokročilé. Lekce se konají vždy 1x týdně po dobu 12 týdnů. Začínáme 18. a 20. 1. 2022! Více informací naleznete v příspěvku. 

2. 1. 2022

Podmínky vstupu COVID-19 od 22. 11. 2021

Od pondělí 22. 11. dochází ke zpřísnění podmínek vstupu do provozoven služeb včetně fitness center. Více v příspěvku.

1. 1. 2022

Ohlédnutí za silvestrovskými speciály

Konec roku 2021 a závěrečné prodloužené lekce ve všech 4 sálech skupinových aktivit. Přejeme Vám v novém roce 2022 hodně síly, splnění stanovených cílů a hlavně pevné zdraví. Foto v příspěvku.

Nepřehlédněte