Správná strava

28. 5. 2018

Neznalost veřejnosti a tlak “fitness světa” vede k následování různých výživových směrů. V dnešní době se snad už nenajde žena (zejména), která by neměla zkušenost s nějakou dietou, a že je jich kolem nás spousta – paleo, IIFYM, low carb, ketogenní dieta, dokonce i bezlepková dieta je zneužívána za účelem redukce hmotnosti, ačkoli je naprosto absurdní, myslet si, že konzumace lepku vede k nadváze.

Veřejnost si raději “vygooglí” Cambridge dietu a nakoupí pytlíky směsí jakožto náhražku za plnohodnotné denní jídlo, než aby poslouchala rady nutričního terapeuta. Proč? Můžeme se jen domnívat… Je to snad proto, že způsob, který navrhuje nutriční terapeut nevylučuje ze stravy žádnou potravinu? Nebo snad to, že jím navržený dietní plán doporučuje jíst a nehladovět? Zní snad to, co navrhuje nutriční terapeut až příliš jednoduše? Nebo snad výživový směr zvaný SPRÁVNÁ STRAVA zní až příliš prostě?

Chcete-li docílit snížení těsné hmotnosti, je třeba být ve stavu negativní energetické bilance, neboli energetický příjem musí být nižší než výdej (ale o tom více až později). Vaše strava byla měla být vyvážená, tj. bohatá na všechny tři základní makroživiny, ale i mikroživiny. Obecně by přijatá energie ze stravy měla být tvořena z 45–50 % sacharidy, z 30–35 % tuky a z 15–20 % bílkovinami. Bílkoviny by měly být kvalitní neboli plnohodnotné, měly by pocházet především z masa, vejcí a mléčných výrobků. Tuky by naopak měly pocházet z rostlinných zdrojů jako jsou rostlinné oleje, ořechy a olejnatá semena (vyjma palmového a kokosového tuku) a z ryb. Na příjmu polysacharidů by se měly podílet zejména obiloviny a celozrnné výrobky a na příjmu jednoduchých cukrů ovoce. Pro dosažení doporučeného příjmu vlákniny by měla být strava obohacena také o zeleninu, ovoce a luštěniny. Také je důležité dbát na dostatečný pitný režim, který by měl být zastoupen zejména čistou vodou nebo neslazenými nápoji.

Pro propočet velikosti porcí (tedy energetického a nutričního příjmu) a zhodnocení vaše nutričního stavu (jeli nutné zajistit vyšší příjem nějaké živiny) je dobré se obrátit na nutričního terapeuta, který dovede váš nutriční stav zhodnotit jak ze zdravotního tak psychologického pohledu, neboť jeho vzdělání to umožňuje.


Akce a novinky

21. 6. 2022

Změna v rozvrhu pondělních lekcí spinningu

Pondělní lekce spinningu budou nově probíhat od 18:00 pod vedením lektora Jaroslava Holánka. Rezervace na čísle recepce 608 70 80 99 nebo on-line přes rezervační systém.

6. 6. 2022

Rozpis skupinových lekcí od pondělí 6. 6. 2022

Nová lekce Jumpingu ve čtvrtek od 19:15 s Radkou J. Čtvrteční H.E.A.T. od 18:00 a 19:00 pod vedením Petry Š. Pilates v pondělí od 18:15 s Janou C. Strong body ve čtvrtek od 17:00 se Simčou J. a TRX ve čtvrtek od 18:00 s Markétou K. Rezervace na čísle recepce 608 70 80 99 nebo on-line přes rezervační systém.

17. 5. 2022

Nové lekce Jumpingu

Již od pondělí 23. 5. 2022 se můžete těšit na zbrusu nové lekce Jumpingu! Místo si můžete rezervovat již nyní přes náš rezervační systém, na telefonu 608 70 80 99 či osobně na recepci. 

16. 5. 2022

Akce 10+1 na vstupové permanentky

Akce 10+1 vstup ZDARMA platí na vstupové permanentky do posilovny, nebo na sálové lekce od 16. 5. do 22. 5. 2022. Permanentky mají prodlouženou platnost 5 měsíců od zakoupení.