Správná strava

28. 5. 2018

Neznalost veřejnosti a tlak “fitness světa” vede k následování různých výživových směrů. V dnešní době se snad už nenajde žena (zejména), která by neměla zkušenost s nějakou dietou, a že je jich kolem nás spousta – paleo, IIFYM, low carb, ketogenní dieta, dokonce i bezlepková dieta je zneužívána za účelem redukce hmotnosti, ačkoli je naprosto absurdní, myslet si, že konzumace lepku vede k nadváze.

Veřejnost si raději “vygooglí” Cambridge dietu a nakoupí pytlíky směsí jakožto náhražku za plnohodnotné denní jídlo, než aby poslouchala rady nutričního terapeuta. Proč? Můžeme se jen domnívat… Je to snad proto, že způsob, který navrhuje nutriční terapeut nevylučuje ze stravy žádnou potravinu? Nebo snad to, že jím navržený dietní plán doporučuje jíst a nehladovět? Zní snad to, co navrhuje nutriční terapeut až příliš jednoduše? Nebo snad výživový směr zvaný SPRÁVNÁ STRAVA zní až příliš prostě?

Chcete-li docílit snížení těsné hmotnosti, je třeba být ve stavu negativní energetické bilance, neboli energetický příjem musí být nižší než výdej (ale o tom více až později). Vaše strava byla měla být vyvážená, tj. bohatá na všechny tři základní makroživiny, ale i mikroživiny. Obecně by přijatá energie ze stravy měla být tvořena z 45–50 % sacharidy, z 30–35 % tuky a z 15–20 % bílkovinami. Bílkoviny by měly být kvalitní neboli plnohodnotné, měly by pocházet především z masa, vejcí a mléčných výrobků. Tuky by naopak měly pocházet z rostlinných zdrojů jako jsou rostlinné oleje, ořechy a olejnatá semena (vyjma palmového a kokosového tuku) a z ryb. Na příjmu polysacharidů by se měly podílet zejména obiloviny a celozrnné výrobky a na příjmu jednoduchých cukrů ovoce. Pro dosažení doporučeného příjmu vlákniny by měla být strava obohacena také o zeleninu, ovoce a luštěniny. Také je důležité dbát na dostatečný pitný režim, který by měl být zastoupen zejména čistou vodou nebo neslazenými nápoji.

Pro propočet velikosti porcí (tedy energetického a nutričního příjmu) a zhodnocení vaše nutričního stavu (jeli nutné zajistit vyšší příjem nějaké živiny) je dobré se obrátit na nutričního terapeuta, který dovede váš nutriční stav zhodnotit jak ze zdravotního tak psychologického pohledu, neboť jeho vzdělání to umožňuje.


Akce a novinky

15. 6. 2021

Rozpis lekcí od úterý 15. června 2021

Rozvrh skupinových lekcí platný od úterý 15. června. Přidáváme páteční lekce HIITu od 6:20 a Kruháče od 16:00 pod vedením trenérky Lucky L. Páteční lekce Pilates s Janou přesunuta na neděli 18:15. Lekce H.E.A.T. Programu v pondělí a čtvrtek nově s lektorkou Luckou H. Rezervace na čísle recepce 608 708 099 nebo online přes rezervační systém.

1. 6. 2021

Aktivace benefitních karet ActivePass

Od dnešního dne 1. 6. 2021 je již možné na vstup využít i benefitní karty ActivePass. 

28. 5. 2021

Aktuální informace k provozu pro týden 31. 5 – 6. 6.

Od pondělí 31.5. lze využívat šatny i sprchy. Cvičí se bez respirátorů a roušek. Kapacita skupinových lekcí bude navýšena dle rozpisu. Podrobnější informace naleznete po otevření.

24. 5. 2021

AKCE 24. 5. – 31. 5. – měření na InBody 230

Od pondělí 24. 5. jsme pro vás připravili AKCI “Zjisti, jak jsi na tom po 7 měsíčním lockdownu” – analýza složení těla na přístroji InBody 230 za 200 Kč. Rezervace termínu prosím provádějte na tel. 737 090 074.