Blog

JAK SI PŘIPRAVIT VYVÁŽENÝ ZELENINOVÝ SALÁT

21. 3. 2019

Pouze zelenina na oběd či večeři nestačí. Ale vyvážený zeleninový salát už by mohl! Jak na to?

JAK JE TO S PEČIVEM

7. 3. 2019

Je proteinové pečivo dietní a bílé pečivo jed?

JAK SI PŘIPRAVIT CEREÁLNÍ KAŠI

26. 2. 2019

Kupované, již předpřipravené kaše mohou často obsahovat zbytečně moc cukru (především cukru přidaného) a aditivních látek. Zkuste si kaši připravit na vlastní pěst, ať víte, co jíte.

JAK SI PŘIPRAVIT SMOOTHIE

14. 2. 2019

Smoothie může být vhodnou dopolední i odpolední svačinkou, a nejen to, dokonce i potréninkovým jídlem. Důležité ale je, z něj neudělat energetickou bombu plnou cukrů, nýbrž nutričně vyvážený koktejl bohatý nejen na ovoce, ale i zeleninu a bílkoviny.

VÝZNAM PITNÉHO REŽIMU

6. 2. 2019

Voda je důležitá pro správnou funkci organismu, všechny tělní procesy jsou na ní závislé - představuje rozpouštědlo pro živiny, zajišťuje transport živin a jiných látek po těle, podílí se na termoregulaci organismu a tak dále a tak dále. Voda je pro lidské tělo skutečně důležitá. vždyť 50 až 60 % nás je tvořeno vodou.

MÝTY VE VÝŽIVĚ

7. 1. 2019

Stále se v poradně setkávám s tvrzeními a dotazy, o kterých jsem si již dávno myslela, že byly uvedeny na pravou míru. Jak je to tedy s vejci a cholesterolem? Může se jíst ovoce i v odpoledních hodinách, aniž hrozil nárůst nechtěných kilogramů? A kdy jíst poslední jídlo dne?

VÝŽIVA SPORTOVCE

5. 12. 2018

Kvalitní strava a její pečlivé rozvržení v souvislosti s pohybovou aktivitou umožňuje nejen kvalitní trénink, ale také maximalizuje a rozvíjí výkonnost sportovce.

SŮL VE VÝŽIVĚ

9. 11. 2018

Sůl je potřebná pro řadu životních funkcí. Její nadměrný příjem však škodí zdraví.

CHOLESTEROL

24. 10. 2018

Příliš vysoká hladina cholesterolu v krvi je hlavním rizikovým faktorem srdečně cévních onemocnění. Které potraviny přispívají k vysoké hladině cholesterolu? A jsou vejce opravdu na vině?

TUKY VE VÝŽIVĚ

11. 10. 2018

Součást tělesných buněk a hormonů, ochranná a tepelná izolace tělesných orgánů, tělesná zásoba energie, přenos některých vitaminů a mnohé další životně důležité funkce zastávají právě TUKY.

Sacharidy ve výživě

25. 9. 2018

Sacharidy, makroživina, která je nejdůležitějším zdrojem energie pro lidské tělo. Jsou základem zdravé a vyvážené stravy.

Bílkoviny ve výživě

12. 9. 2018

Bílkoviny neboli proteiny jsou jednou ze 3 hlavních živin – sacharidy, tuky a bílkoviny. Bílkoviny jsou životně důležité, v lidském těle zastávají řadu funkcí – kromě stavby a ochrany svalové tkáně se podílí na stavbě orgánů a pojiv, uplatňují se jako enzymy, hormony a protilátky imunitního systému, a slouží jako transportní mechanismy (například pro přenos léčiv).

Kalorie jako kalorie?

21. 8. 2018

 Každá makroživina může být využita jako zdroj energie a poskytovat stejnou jednotku energie (kalorii). Nicméně každá makroživina působí v lidském organismu zcela odlišným způsobem.

Co je to energetická bilance

13. 8. 2018

Chcete-li pochopit, jak vzniká obezita nebo, jak docílit redukce tělesné hmotnosti, je důležité vědět, co znamená energetická bilance.

Zapisování jídelníčku nejen pro nutričního terapeuta

2. 8. 2018

Nevíte, kde děláte v jídelníčku chybu? Zdá se vám,že jíte správně, a přesto výsledky nikde? Veďte si jídelníček, pište si, co doopravdy jíte a pijete během za den. A zhodnoťte, zda je to v souladu s vaším výživovým plánem.

Jak si v létě udržet nutriční disciplínu

25. 7. 2018

Pár rad, jak si udržet i v létě svou nutriční disciplínu.

3 pilíře správné výživy

27. 6. 2018

Správná výživa není charakterizovaná jen dostatečným energetickým příjmem a respektováním zásad zdravé stravy, ale také vhodnými stravovacími návyky. Správné stravovací návyky jsou postaveny na třech pilířích, jimiž jsou pestrost, přiměřenost a pravidelnost.

Správná strava

28. 5. 2018

Neznalost veřejnosti a tlak “fitness světa” vede k následování různých výživových směrů. Jak by měla vypadat nutričně vyvážená strava? Co radí nutriční terapeut?