Blog

Cukr, sirupy, med. Je v nich rozdíl?

8. 10. 2020

Čím sladit? Obyčejným cukrem, nebo je ten třtinový lepší volba? A co javorový sirup? Pojďme si v tom udělat jasno!

Jak se orientovat v mléčných výrobcích?

24. 9. 2020

Mléčné výrobky jsou pestrá a výživná skupina potravin, ne každý však ví, které z nich jsou ty nejlepší. Přečtěte si článek, pokud stále tápete, které jogurty nebo sýry vybírat!

OVOCE

11. 6. 2020

Ovoce - jíst či nejíst, a proč vlastně? Nebo ještě lepší otázka: Kolik vlastně?

Vláknina ve výživě I.část

15. 1. 2020

Ačkoli se podílí na energetickém příjmu jen minoritně, její konzumace je důležitá, proč?

S BEZLEPKOVOU DIETOU ZA LEPŠÍ POSTAVOU?

20. 10. 2019

"Vyhýbejte se pečivu, a zhubnete. Nakupujte bezlepkové výrobky, a zhubnete…" a mnohé další rady a doporučení můžete číst na internetu, v časopisech nebo poslouchat od dietních maniaček. Jaká je pravda?

OBEJDOU SE (NE)SPORTOVCI BEZ SUPLEMENTACE?

9. 9. 2019

Doplňky stravy mnohdy hrají důležitou roli ve výživě sportovců, především těch profesionálních. Bohužel moderním trendem se stává, že jejich užívání se čím dál víc vyskytuje i mezi sportovci rekreačními, ba dokonce nesportovci. 

VITAMIN D – DAR OD SLUNCE

24. 7. 2019

Vitamin D patří do skupiny vitaminů, které jsou rozpustné v tucích. Zvyšuje vstřebávání vápníku ve střevě, který je důležitý pro stavu kostí a zubů, ale také podporuje správnou funkci imunitního systému a svalů.

VÝŽIVOU A POHYBEM ZA SILNÝMI KOSTMI

26. 6. 2019

Výživou a pohybem lze ovlivnit nejen množství tělesného tuku a svalové hmoty, ale i kostní tkáně. Kosti poskytují lidskému tělu sílu, oporu, ochranu tělesných orgánů a odolnost vůči nárazům.

VÝŽIVA A ZUBNÍ KAZ

29. 5. 2019

Nadměrná konzumace cukru bývá spojována se zvýšeným rizikem vzniku nadváhy a obezity. Na co se však zapomíná, je jeho významný kazotvorný efekt.

DĚLENÁ STRAVA

7. 5. 2019

Zázračný návod ke štíhlému tělu a lepšímu trávení? Dělená strava, aneb jíst potraviny bohaté na bílkoviny odděleně od potravin bohatých na sacharidy. Společná konzumace dle zastánců tohoto způsobu stravování totiž může vést k nedokonalému trávení jednotlivých živin, což může dokonce zvyšovat riziko některých onemocnění… Je to pravda?

JAK SI PŘIPRAVIT VYVÁŽENÝ ZELENINOVÝ SALÁT

21. 3. 2019

Pouze zelenina na oběd či večeři nestačí. Ale vyvážený zeleninový salát už by mohl! Jak na to?

JAK JE TO S PEČIVEM

7. 3. 2019

Je proteinové pečivo dietní a bílé pečivo jed?

JAK SI PŘIPRAVIT CEREÁLNÍ KAŠI

26. 2. 2019

Kupované, již předpřipravené kaše mohou často obsahovat zbytečně moc cukru (především cukru přidaného) a aditivních látek. Zkuste si kaši připravit na vlastní pěst, ať víte, co jíte.

JAK SI PŘIPRAVIT SMOOTHIE

14. 2. 2019

Smoothie může být vhodnou dopolední i odpolední svačinkou, a nejen to, dokonce i potréninkovým jídlem. Důležité ale je, z něj neudělat energetickou bombu plnou cukrů, nýbrž nutričně vyvážený koktejl bohatý nejen na ovoce, ale i zeleninu a bílkoviny.

VÝZNAM PITNÉHO REŽIMU

6. 2. 2019

Voda je důležitá pro správnou funkci organismu, všechny tělní procesy jsou na ní závislé - představuje rozpouštědlo pro živiny, zajišťuje transport živin a jiných látek po těle, podílí se na termoregulaci organismu a tak dále a tak dále. Voda je pro lidské tělo skutečně důležitá. vždyť 50 až 60 % nás je tvořeno vodou.

MÝTY VE VÝŽIVĚ

7. 1. 2019

Stále se v poradně setkávám s tvrzeními a dotazy, o kterých jsem si již dávno myslela, že byly uvedeny na pravou míru. Jak je to tedy s vejci a cholesterolem? Může se jíst ovoce i v odpoledních hodinách, aniž hrozil nárůst nechtěných kilogramů? A kdy jíst poslední jídlo dne?

VÝŽIVA SPORTOVCE

5. 12. 2018

Kvalitní strava a její pečlivé rozvržení v souvislosti s pohybovou aktivitou umožňuje nejen kvalitní trénink, ale také maximalizuje a rozvíjí výkonnost sportovce.

SŮL VE VÝŽIVĚ

9. 11. 2018

Sůl je potřebná pro řadu životních funkcí. Její nadměrný příjem však škodí zdraví.

CHOLESTEROL

24. 10. 2018

Příliš vysoká hladina cholesterolu v krvi je hlavním rizikovým faktorem srdečně cévních onemocnění. Které potraviny přispívají k vysoké hladině cholesterolu? A jsou vejce opravdu na vině?

TUKY VE VÝŽIVĚ

11. 10. 2018

Součást tělesných buněk a hormonů, ochranná a tepelná izolace tělesných orgánů, tělesná zásoba energie, přenos některých vitaminů a mnohé další životně důležité funkce zastávají právě TUKY.