• PILATES (body & mind)

    Cvičení je určeno pro ženy i muže bez rozdílu věku a kondice. Vede k protažení zkrácených a posílení oslabených svalů, učí správnému držení těla, zvětšuje pohyblivost kloubů. Hlavním úkolem je naučit tělo pracovat s minimálním úsilím a maximální účinností.

Body & Mind jsou veškerá tělesná cvičení určená k rozvoji zdravého a výkonného těla. Posilují současně také duševní a emocionální pohodu. Na druhé straně účinné duševně relaxační a meditační techniky pomáhají zmírnit nežádoucí tělesné následky emočního stresu a deprese, kterým se v dnešní civilizované době nevyhneme. Řešení takto vznikající situace nebude jen záviset v následné relaxaci v podobě masáží či jiných forem pasivního odpočinku, nýbrž v předcházení vzniku těchto stresových situací pro tělo. Z praxe již známe mnoho cvičení jako je rehabilitace a doporučené cvičení po vzniklých úrazových či jiných situací s bolestivostí daných svalových řetězců. Všechny tyto druhy tělesných aktivit jsou jako léčebné, nikoliv jako preventivní, jako je tomu u skupiny tělesných aktivit body & mind, která má právě onen preventivní charakter, který lidem chybí.,

Proč cvičit pomalé formy?

Lekce jsou vhodné pro každého bez rozdílu věku, pohlaví a fyzické zdatnosti. Cvičení je velmi účinné pro prevenci přetížení pohybového aparátu např. při bolesti zad, slouží jako doplňková terapie u již vzniklých obtíží lehčího rázu či jako kompenzace k různým druhům sportu. Základem je aktivace hlubokého svalového stabilizačního systému páteře, hlubší vnímání vlastního těla a práce s dechem. Patří mezi ně především:

  • power yoga
  • chi-toning
  • pilates
  • port de bras
  • strečink

Pilates

Pilates je cvičební program, který slučuje prvky rehabilitačního cvičení a východních cvičebních technik jako je joga, tai-chi, chi-kung, atd. Orientuje se na západního člověka, ale zároveň uznává propojení těla a mysli.

 Cílem Pilates metody je:

  • vybudovat silné, pevné, štíhlé tělo
  • posílit ochablé svalstvo, protáhnout svaly zkrácené
  • odstranit svalové dysbalance ,vadné držení těla a následně pak zmírnit
  • bolesti zad, migrény, menstruační bolesti a jiné
  • zlepšit dýchání, podpořit prokrvení a činnost životně důležitých orgánů
  • zajistit celkovou vnitřní rovnováhu, fyzickou a psychickou pohodu

Pilatesovo cvičení zpevní a opticky zeštíhlí vaše tělo. Na první pohled se toto cvičení zdá jednoduché, bez potřeby velkého úsilí, nicméně opak je pravdou. Velmi intenzivním způsobem totiž aktivuje v těle hluboko uložené svaly- ty, které jste možná dosud ani nepoužívali.

Metoda vyžaduje naprostou soustředěnost a vědomou koordinaci pohybů, dýchání a aktivního zapojování svalů středu tzv. centra síly. Je založena na malém počtu opakování jednotlivých cviků v daném pořadí, precizním, kontrolovaným způsobem, proto je nezbytná konzultace a dohled školeného instruktora (zejména v začátcích cvičení) ! Nesprávně prováděné cviky nejenže nepovedou ke kýženému výsledku, ale zároveň mohou nepříznivě ovlivnit zdravotní stav. Postupujte proto s rozmyslem, nepřeceňujte své síly.

Cvičení pilatesovou metodou je vysoce individuální. Cvičte podle svých vlastních možností, naučte se rozumět vašemu tělu. Nikdy nenuťte své tělo provádět cvik přes napětí či dokonce bolest. Cvik, který vám činí potíže klidně vynechejte, znovu jej zařaďte do programu jakmile dostatečně zesílíte. Na druhou stranu se snažte cvičit poctivě a pravidelně-jen tak budete postupovat dál a radovat se z dosažených výsledků. Nečekejte „nemožné na počkání“ a nepočítejte s tím, že získáte rutinu po první hodině s instruktorem.

Power yoga

Power yoga zatěžuje souměrně svaly celého těla v klidném a pomalém provádění jednotlivých pozic. Současně s tím se věnuje pozornost dýchání a provádění jednotlivých pozic. Zlepšuje se flexibilita, síla, zachovává se přirozená hybnost kloubů, vyrovnává skoliotické držení těla, zlepšuje se hybnost a pružnost páteře. Mezi další pozitivní účinky můžeme zařadit zlepšení průtoku krve, peristaltiky, trávení a v neposlední řadě pozitivně ovlivňuje vnitřní prostředí těla – orgány a procesy v nich. Různé pozice procvičované na lekcích power jógy představují fyzickou, duševní a emocionální výzvu. Cvičení jsou sestavena tak, aby posilovala a rozvíjela celé tělo. Pomáhají spalovat kalorie, zvyšovat rychlost metabolismu a budovat svalovou hmotu.

Rezervace

+420 608 70 80 99

Ceník

Jednorázový vstup

Jednorázový vstup140 Kč

Studenti po předložení studijního průkazu (senioři)

Jednorázový vstup120 Kč*

Permanentky

Na 5 vstupů  (platnost 2 měsíce)650 Kč (130 Kč / vstup)
Na 10 vstupů (platnost 3 měsíce)1.200 Kč (120 Kč / vstup)
Studenti a senioři na 10 vstupů (platnost 3 měsíce)1.000 Kč (100 Kč / vstup)
  • Studentské průkazy předkládejte prosím bez vyzvání.
  • Ceník je platný od 1. září 2016

Akce a novinky

9. 9. 2017

Rozdělení jednotlivých lekcí H.E.A.T. programu

Pro snadnější výběr pro Vás máme popis jednotlivých lekcí, které v rozpisu cvičení nabízíme.

31. 8. 2017

Rozpis lekcí platný od pondělí 4. září

Rozpis lekcí pro měsíc září. Přidáváme Spinning i H.E.A.T.